2024年6月3日 星期一

情到深處人易散:ONE OK ROCK-Last Dance 中文試翻

不得不說 當情緒與歌曲表達的情感相呼應時 效率好到我都覺得害怕XD
聽這首歌時我建議配點酒 微醺狀態下跟著唱很有感覺
歌曲裡的那些無可奈何與惆悵需要細細品味 所以我覺得沒有編註釋的必要
希望寫完這篇後可以生點正能量的文章平衡一下
要是再繼續內耗下去我自己都受不了

我的版本帶了滿多個人情緒 有些用詞比較口語化
如果覺得不適合 可以直接看官方的中文版
MV的話我不太喜歡 感覺有點破壞歌詞氛圍 這裡就不放了



Last Dance

最後一支舞

It started out as any other story
開頭就像其他故事一樣
Then the words begin to fade away
接著話語開始淡出
All your smile used to make me smile
過去你的笑容總能讓我開心
But lately I don't feel that way
但是近來我已感受不到
Try to remember what brought us together
試著去記住我們在一起的契機
And to forget what's driving us apart
再忘掉使我們分開的原因
You know we can't wait here forever
你明白我們無法永遠等待彼此
Just making time and going nowhere
只是白費時間一事無成

Is this our last dance
這是我們最後一支舞嗎
Can we take another chance
我們還有其他可能
To be alone together still
如往常般相依偎嗎
Are we wasting time chasing dreams
Not yours or mine
我們是在虛度光陰追尋非屬你我的夢嗎
Care for you
在乎你
I always will
我從一而終


We can try to keep the love from fading
我們能嘗試阻止戀情倦怠
'Cuz all we have a reasons to be gone
因為我們都有理由不再去愛
Remember when you used to make me smile
記得你逗我開心的時光
But lately I don't feel the same
可是近來我感覺不一樣了

Look up and I see your face
抬起臉看著你的模樣
I can see you looking back at me
我看得見你回望著我
Every time I think it's getting better
每當我覺得一切開始變好
Just making time and going nowhere
只是白費時間一事無成

Is this our last dance
這是我們最後一支舞嗎
Can we take another chance
我們還有其他可能
To be alone together still
如往常般相依偎嗎
Are we wasting time chasing dreams
Not yours or mine
我們是在虛度光陰追尋非屬你我的夢嗎
Care for you
在乎你
I always will
我從一而終

You know I always will
你知道我會從一而終

But there's no looking back
但是無法追憶了

And no more need to cry
也沒什麼好哭的
No more need to cry
已經沒什麼好哭的
No more need to cry
沒什麼好哭的

Is this all we have
我們就如此而已吧?
Should we walk away at last
是不是最後只能分手
To be alone together still
還想如往常般相依偎
Are we wasting time chasing dreams
Not yours or mine
我們是在虛度光陰追尋非屬你我的夢嗎
Care for you
在乎你
I always will
我從一而終

You know I always will
你知道我會從一而終




35xxxv居然也快10年了 時間真是可怕
(突然想到有一張圖:你以為10年前的歌 但實際上10年前的歌)
今年真的要衝一波現場了 祝我們搶票順利~

沒有留言:

張貼留言

由於google有時會把留言當成垃圾訊息 以致於我無法立即回覆
還請來訪的各位多多包涵~~